Θ. Παπαθεοδώρου: Απαραίτητη διαδικασία η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Διαδικασία απαραίτητη για την εκπαιδευτική διαδικασία χαρακτήρισε ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, προσθέτοντας πως για αυτόν τον λόγο αποτελεί... βασική πολιτική απόφαση τη ηγεσίας του υπουργείου.«Σε έναν χώρο όπου οι πάντες αξιολογούνται, καλό θα ήταν να αξιολογηθούν και οι εκπαιδευτικοί», σημείωσε ο κ. Παπαθεωδόρου, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτας Δριτσέλη.Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Παιδείας ανέφερε ότι όπως λειτουργεί για τα πανεπιστήμια
η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ), θα λειτουργεί και για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Ο κ. Παπαθεοδώρου ενημέρωση για τα ακόλουθα: Η κυβέρνηση ξεκινά με την αυτοαξιολόγηση του σχολείου, του εκπαιδευτικού έργου, της εκπαιδευτικής μονάδας, προκειμένου να υπάρχει αντίληψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στο σχολείο και των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Η αυτοαξιολόγηση θα αποτελέσει και το έδαφος για την αξιολόγηση που θα γίνει βάσει Προεδρικού Διατάγματος. Η ΑΔΙΠ θα μπορεί να εκδικάζει ενστάσεις προκειμένου να υπάρξει ασφάλεια δικαίου, ενώ η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει σαφή κριτήρια.Είπε ακόμη ότι η αξιολόγηση πρέπει να είναι συνδεδεμένη με το βαθμολόγιο, προκειμένου να δοθούν κίνητρα στον εκπαιδευτικό να βελτιώσει το έργο του.Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση για μονομερείς ενέργειες και κατήγγειλε ότι η αξιολόγηση θα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διαλογής των εκπαιδευτικών σε προακτέους και μη προακτέους. Ανέφερε ακόμη ότι «η λειτουργία του υπουργείου Παιδείας πλέον καθορίζεται από τις επιταγές των δανειστών».Η κ. Δριτσέλη εξέφρασε επίσης την άποψη ότι «παρά τα όσα διατείνεται η κυβέρνηση, θα υπάρξουν απολύσεις, διότι στο άρθρο 95 της τελευταίας έκδοσης του υπαλληλικού κώδικα, προβλέπεται η απόλυση για όσους συγκεντρώνουν δύο αρνητικές κρίσεις».«Από τη μια πλευρά προβλέπονται απολύσεις. Απολύσεις προβλέπονται γενικότερα για το δημόσιο», απάντησε ο κ. Παπαθεοδώρου και πρόσθεσε: «Ακόμη και στην περίπτωση της αρνητικής αξιολόγησης, βεβαίως αυτό συνεπάγεται μια στασιμότητα σε σχέση με την εξέλιξη κάποιου άλλου. Συνεπάγεται, όμως και κάτι παραπάνω».«Ένα κίνητρο, το οποίο είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου», καθώς «θα κατοχυρωθεί ότι κάποιος, που ενδεχομένως δεν έχει βαθμολογηθεί κατάλληλα, θα μπορεί να έχει υποστήριξη μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού έργου», κατέληξε.
η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας (ΑΔΙΠ), θα λειτουργεί και για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.Ο κ. Παπαθεοδώρου ενημέρωση για τα ακόλουθα: Η κυβέρνηση ξεκινά με την αυτοαξιολόγηση του σχολείου, του εκπαιδευτικού έργου, της εκπαιδευτικής μονάδας, προκειμένου να υπάρχει αντίληψη της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στο σχολείο και των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Η αυτοαξιολόγηση θα αποτελέσει και το έδαφος για την αξιολόγηση που θα γίνει βάσει Προεδρικού Διατάγματος. Η ΑΔΙΠ θα μπορεί να εκδικάζει ενστάσεις προκειμένου να υπάρξει ασφάλεια δικαίου, ενώ η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει σαφή κριτήρια.Είπε ακόμη ότι η αξιολόγηση πρέπει να είναι συνδεδεμένη με το βαθμολόγιο, προκειμένου να δοθούν κίνητρα στον εκπαιδευτικό να βελτιώσει το έργο του.Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση για μονομερείς ενέργειες και κατήγγειλε ότι η αξιολόγηση θα χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διαλογής των εκπαιδευτικών σε προακτέους και μη προακτέους. Ανέφερε ακόμη ότι «η λειτουργία του υπουργείου Παιδείας πλέον καθορίζεται από τις επιταγές των δανειστών».Η κ. Δριτσέλη εξέφρασε επίσης την άποψη ότι «παρά τα όσα διατείνεται η κυβέρνηση, θα υπάρξουν απολύσεις, διότι στο άρθρο 95 της τελευταίας έκδοσης του υπαλληλικού κώδικα, προβλέπεται η απόλυση για όσους συγκεντρώνουν δύο αρνητικές κρίσεις».«Από τη μια πλευρά προβλέπονται απολύσεις. Απολύσεις προβλέπονται γενικότερα για το δημόσιο», απάντησε ο κ. Παπαθεοδώρου και πρόσθεσε: «Ακόμη και στην περίπτωση της αρνητικής αξιολόγησης, βεβαίως αυτό συνεπάγεται μια στασιμότητα σε σχέση με την εξέλιξη κάποιου άλλου. Συνεπάγεται, όμως και κάτι παραπάνω».«Ένα κίνητρο, το οποίο είναι βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου», καθώς «θα κατοχυρωθεί ότι κάποιος, που ενδεχομένως δεν έχει βαθμολογηθεί κατάλληλα, θα μπορεί να έχει υποστήριξη μέσα από επιμορφωτικά προγράμματα ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού έργου», κατέληξε.
Labels
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :