Η Ελλάδα η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα κρόκου στην Ευρώπη
Την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης ως προς την παραγωγή κρόκου κατέχει η Ελλάδα που έχει εισέλθει δυναμικά στην παγκόσμια αγορά του ακριβότερου μπαχαρικού στον κόσμο καθώς χρειάζονται περίπου 150.000 άνθη κρόκου…
για ένα κιλό αποξηραμένων στιγμάτων! Και μπορεί ο μεγαλύτερος όγκος παραγωγής στην υφήλιο να αποδίδεται στο Ιράν ωστόσο η υψηλή ποιότητα του ελληνικού κρόκου ενισχύει διαρκώς τη φήμη του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τη διεθνώς αναγνωρισμένη διαδικασία του ISO (3632 TS) μέσα από την αξιολόγηση των συγκεντρώσεων της κροκίνης, της πικροκροκίνης και της σαφρανάλης, ο κρόκος Κοζάνης διαθέτει χρωστική δύναμη 66 βαθμούς υψηλότερη από το ελάχιστο διεθνές πρότυπο γεγονός που τον τοποθετεί στην κορυφή.
Τα παραπάνω επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» Άγγελος Μάρκου, ο οποίος γνωστοποιεί ότι τα εν λόγω προϊόντα διατίθεται σε 2500 σημεία στην Ελλάδα και σε συνολικά 23 χώρες του εξωτερικού. Ανάμεσά τους βρίσκονται το Κουβέιτ, το Κατάρ, το Μπαχρέιν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Αυστραλία, η Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, η Αμερική και ο Καναδάς! Στην Ευρώπη, οι χώρες στις οποίες «ταξιδεύουν» τα προϊόντα με κρόκο Κοζάνης είναι η Κύπρος, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Βουλγαρία, η Δανία, η Πολωνία, η Τσεχία, η Ελβετία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ρωσία και η Σλοβενία. Η προσπάθεια ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι συνεχής. Βρισκόμαστε σε διαρκή αναζήτηση νέων αγορών που ταιριάζουν με το προφίλ των συγκεκριμένων προϊόντων και διαθέτουν το κατάλληλο δίκτυο διανομής» σχολιάζει ο κ. Μάρκου και διευκρινίζει ότι το δίκτυο διανομής περιλαμβάνει φαρμακεία, καταστήματα βιολογικών προϊόντων, ντελικατέσεν, ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ αλλά και χώρους spa.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η εταιρεία «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» ιδρύθηκε το 2008 ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης και της «Κορρές», η οποία επενδύει στα ελληνικά βότανα λόγω των ευεργετικών για τον οργανισμό χαρακτηριστικών του και κυρίως των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του. Σύμφωνα με την παραδοσιακή ιατρική, στις ευεργετικές ιδιότητες του κρόκου συμπεριλαμβάνονται επίσης η αντισηπτική, αντισπασμωδική και χωνευτική δράση, ενώ νέες μελέτες απέδειξαν ότι τα στίγματά του διαθέτουν ουσίες με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες.
Σε ό,τι αφορά το «μερίδιο» των εξαγωγών τη συνολική παραγωγή του κρόκου Κοζάνης αυτό φτάνει το 45% των συνολικών πωλήσεων ενώ για το άμεσο μέλλον προτεραιότητα αποτελούν οι ευρωπαϊκές αγορές και η Αμερική.
Ερωτηθείς για το στοιχείο εκείνο που έδωσε την απαραίτητη ώθηση στις εξαγωγές, ο κ. Μάρκου αναφέρεται στα καινοτόμα προϊόντα όπως τα βιολογικά αφεψήματα με κρόκο Κοζάνης, η συσκευασία των οποίων απέκτησε νέα διακριτή αισθητική που συνέβαλε στις στρατηγικές κινήσεις επέκτασης στις διεθνείς αγορές μέσα από στοχευμένα, κατάλληλα κανάλια διανομής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η σειρά αφεψημάτων με Κρόκο Κοζάνης και επιλεγμένα βότανα έδωσε νέα εμπορική διάσταση στην πολύτιμη αυτή α» ύλη, δημιουργώντας μια νέα ευκαιρία για επέκταση της παρουσίας στην Ελλάδα και παράλληλα μία νέα προοπτική για εξαγωγές και συνεπώς για την ενίσχυση του εισοδήματος των κροκοπαραγωγών. Πρόκειται για τα μοναδικά αφεψήματα στο είδος τους διεθνώς, καθώς πρώτη φορά ένα από τα πολυτιμότερα και με επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη καρύκευμα, συνδυάζεται με πλήθος άλλων βιολογικών βοτάνων, δημιουργώντας μοναδικές συνταγές, που μετατρέπουν τον κρόκο Κοζάνης σε καθημερινή διατροφική συνήθεια -ελληνικά προϊόντα που συνδυάζουν την ποιότητα και την καινοτομία με την ευεργετική για τον οργανισμό δράση. Η εξισορροπημένη σχέση ποιότητας-τιμής τα κατέστησε απόλυτα ανταγωνιστικά στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε φακελάκι, λόγω της υψηλής ποιότητας του κρόκου, δίνει 400ml ροφήματος, διατηρώντας αναλλοίωτα τα βασικά χαρακτηριστικά αρώματος, γεύσης, χρώματος και βέβαια τη δράση των ευεργετικών ουσιών των βοτάνων και ιδιαίτερα του κρόκου. Επίσης, με τρία φακελάκια την ημέρα, καλύπτεται, σύμφωνα με έρευνες, η ημερήσια συνιστώμενη δόση σε αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει ο κρόκος.
Στο μεταξύ, οι βραβεύσεις από επίσημους, αξιόπιστους διεθνείς φορείς, όπως το International Taste & Quality Institute, επισφραγίζουν τη δυναμική και τις ορθές επιχειρηματικές πρακτικές μίας ελληνικής εταιρείας με ισχυρό εξαγωγικό προφίλ και επιβεβαιώνουν την υπεροχή και προστιθέμενη αξία των προϊόντων της. Συγκεκριμένα, απονεμήθηκε στη σειρά των ροφημάτων το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης ενώ το βιολογικό Αρωματικό Ρόφημα με κρόκο Κοζάνης & Φασκόμηλο απέσπασε μία ακόμα διάκριση στο πλαίσιο των βρετανικών Great Taste Awards 2010.
Την ίδια στιγμή, οκτακόσιες οικογένειες εξακολουθούν να ασχολούνται με την καλλιέργεια του κρόκου με προοπτικές διεύρυνσής της ενώ σε ερευνητικό επίπεδο η «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» συμμετέχει σε προγράμματα που εστιάζουν στις ευεργετικές ιδιότητες των ουσιών που περιέχονται στον κρόκο Κοζάνης. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Τμήμα Χημείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Παραγωγών Χωρών Σαφράν που στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ευρωπαϊκού Κρόκου (COST Saffronomics).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Via
για ένα κιλό αποξηραμένων στιγμάτων! Και μπορεί ο μεγαλύτερος όγκος παραγωγής στην υφήλιο να αποδίδεται στο Ιράν ωστόσο η υψηλή ποιότητα του ελληνικού κρόκου ενισχύει διαρκώς τη φήμη του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τη διεθνώς αναγνωρισμένη διαδικασία του ISO (3632 TS) μέσα από την αξιολόγηση των συγκεντρώσεων της κροκίνης, της πικροκροκίνης και της σαφρανάλης, ο κρόκος Κοζάνης διαθέτει χρωστική δύναμη 66 βαθμούς υψηλότερη από το ελάχιστο διεθνές πρότυπο γεγονός που τον τοποθετεί στην κορυφή.
Τα παραπάνω επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» Άγγελος Μάρκου, ο οποίος γνωστοποιεί ότι τα εν λόγω προϊόντα διατίθεται σε 2500 σημεία στην Ελλάδα και σε συνολικά 23 χώρες του εξωτερικού. Ανάμεσά τους βρίσκονται το Κουβέιτ, το Κατάρ, το Μπαχρέιν, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Αυστραλία, η Ιαπωνία, το Χονγκ Κονγκ, η Αμερική και ο Καναδάς! Στην Ευρώπη, οι χώρες στις οποίες «ταξιδεύουν» τα προϊόντα με κρόκο Κοζάνης είναι η Κύπρος, η Αγγλία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Βουλγαρία, η Δανία, η Πολωνία, η Τσεχία, η Ελβετία, η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ρωσία και η Σλοβενία. Η προσπάθεια ανάπτυξης σε παγκόσμιο επίπεδο είναι συνεχής. Βρισκόμαστε σε διαρκή αναζήτηση νέων αγορών που ταιριάζουν με το προφίλ των συγκεκριμένων προϊόντων και διαθέτουν το κατάλληλο δίκτυο διανομής» σχολιάζει ο κ. Μάρκου και διευκρινίζει ότι το δίκτυο διανομής περιλαμβάνει φαρμακεία, καταστήματα βιολογικών προϊόντων, ντελικατέσεν, ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ αλλά και χώρους spa.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η εταιρεία «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» ιδρύθηκε το 2008 ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης και της «Κορρές», η οποία επενδύει στα ελληνικά βότανα λόγω των ευεργετικών για τον οργανισμό χαρακτηριστικών του και κυρίως των αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων του. Σύμφωνα με την παραδοσιακή ιατρική, στις ευεργετικές ιδιότητες του κρόκου συμπεριλαμβάνονται επίσης η αντισηπτική, αντισπασμωδική και χωνευτική δράση, ενώ νέες μελέτες απέδειξαν ότι τα στίγματά του διαθέτουν ουσίες με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες που προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες.
Σε ό,τι αφορά το «μερίδιο» των εξαγωγών τη συνολική παραγωγή του κρόκου Κοζάνης αυτό φτάνει το 45% των συνολικών πωλήσεων ενώ για το άμεσο μέλλον προτεραιότητα αποτελούν οι ευρωπαϊκές αγορές και η Αμερική.
Ερωτηθείς για το στοιχείο εκείνο που έδωσε την απαραίτητη ώθηση στις εξαγωγές, ο κ. Μάρκου αναφέρεται στα καινοτόμα προϊόντα όπως τα βιολογικά αφεψήματα με κρόκο Κοζάνης, η συσκευασία των οποίων απέκτησε νέα διακριτή αισθητική που συνέβαλε στις στρατηγικές κινήσεις επέκτασης στις διεθνείς αγορές μέσα από στοχευμένα, κατάλληλα κανάλια διανομής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η σειρά αφεψημάτων με Κρόκο Κοζάνης και επιλεγμένα βότανα έδωσε νέα εμπορική διάσταση στην πολύτιμη αυτή α» ύλη, δημιουργώντας μια νέα ευκαιρία για επέκταση της παρουσίας στην Ελλάδα και παράλληλα μία νέα προοπτική για εξαγωγές και συνεπώς για την ενίσχυση του εισοδήματος των κροκοπαραγωγών. Πρόκειται για τα μοναδικά αφεψήματα στο είδος τους διεθνώς, καθώς πρώτη φορά ένα από τα πολυτιμότερα και με επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη καρύκευμα, συνδυάζεται με πλήθος άλλων βιολογικών βοτάνων, δημιουργώντας μοναδικές συνταγές, που μετατρέπουν τον κρόκο Κοζάνης σε καθημερινή διατροφική συνήθεια -ελληνικά προϊόντα που συνδυάζουν την ποιότητα και την καινοτομία με την ευεργετική για τον οργανισμό δράση. Η εξισορροπημένη σχέση ποιότητας-τιμής τα κατέστησε απόλυτα ανταγωνιστικά στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε φακελάκι, λόγω της υψηλής ποιότητας του κρόκου, δίνει 400ml ροφήματος, διατηρώντας αναλλοίωτα τα βασικά χαρακτηριστικά αρώματος, γεύσης, χρώματος και βέβαια τη δράση των ευεργετικών ουσιών των βοτάνων και ιδιαίτερα του κρόκου. Επίσης, με τρία φακελάκια την ημέρα, καλύπτεται, σύμφωνα με έρευνες, η ημερήσια συνιστώμενη δόση σε αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχει ο κρόκος.
Στο μεταξύ, οι βραβεύσεις από επίσημους, αξιόπιστους διεθνείς φορείς, όπως το International Taste & Quality Institute, επισφραγίζουν τη δυναμική και τις ορθές επιχειρηματικές πρακτικές μίας ελληνικής εταιρείας με ισχυρό εξαγωγικό προφίλ και επιβεβαιώνουν την υπεροχή και προστιθέμενη αξία των προϊόντων της. Συγκεκριμένα, απονεμήθηκε στη σειρά των ροφημάτων το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης ενώ το βιολογικό Αρωματικό Ρόφημα με κρόκο Κοζάνης & Φασκόμηλο απέσπασε μία ακόμα διάκριση στο πλαίσιο των βρετανικών Great Taste Awards 2010.
Την ίδια στιγμή, οκτακόσιες οικογένειες εξακολουθούν να ασχολούνται με την καλλιέργεια του κρόκου με προοπτικές διεύρυνσής της ενώ σε ερευνητικό επίπεδο η «Προϊόντα Κρόκου Κοζάνης» συμμετέχει σε προγράμματα που εστιάζουν στις ευεργετικές ιδιότητες των ουσιών που περιέχονται στον κρόκο Κοζάνης. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Τμήμα Χημείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Παραγωγών Χωρών Σαφράν που στοχεύει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ευρωπαϊκού Κρόκου (COST Saffronomics).
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Via
Labels
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :